Кроссенс – асоціативна головоломка нового покоління. Слово «кроссенс»
означає «перетин значень» і придумане за аналогією зі словом
«кросворд», яке в перекладі з англійської мови означає «перетин слів».
Цей вид головоломки винайшли зарубіжні педагоги в 2002 році. Ідея належить письменнику, педагогу і математику Сергію Федіну і доктору педагогічних наук, філософу і художнику Володимиру Бусленко. Ідея кроссенса проста, як і все геніальне. Це асоціативний ланцюжок, що складається з дев'яти картинок.
1 2 3
4 5 6
7 8 9
Цей вид головоломки винайшли зарубіжні педагоги в 2002 році. Ідея належить письменнику, педагогу і математику Сергію Федіну і доктору педагогічних наук, філософу і художнику Володимиру Бусленко. Ідея кроссенса проста, як і все геніальне. Це асоціативний ланцюжок, що складається з дев'яти картинок.
1 2 3
4 5 6
7 8 9
Зображення
розташовують так, що кожна картинка має зв'язок із попередньою і
наступною, а центральна поєднує за змістом зразу декілька картинок.
Завдання того, хто розгадує кроссенс - знайти асоціативний зв'язок між
сусідніми (тобто тими, що мають спільний бік) картинками. Зв’язки в
головоломці можуть бути і поверхневими, і глибокими.
Починати
розгадувати кроссенс можна з будь-якої картинки, що розпізнається, але
центральним є квадрат під номером 5. Центральна картинка, за бажанням
автора, може бути пов’язана за змістом зі всіма зображеннями в
кроссенсі. Але зазвичай потрібно встановити зв’язки по периметру між
квадратами 1-2, 2-3, 3-6, 6-9, 9-8 8-7, 7-4, 4-1 («основа»), а також по
центральному хресту між квадратами 2-5, 6-5, 8-5 и 4-5 («хрест»).
Таким чином, кроссенс є сукупністю дванадцяти (за числом сусідніх пар) асоціативних головоломок. Відповідь не завжди є однозначною, але в більшості випадків ті, хто відгадують, знаходять однаковий ланцюжок асоціацій.
Якщо образи на зображеннях прості і логічні, то для розгадки кроссенса треба лише знання фактів. У такому разі правильна відповідь одна і тематика конкретна.
При створенні кроссенса можна скористатися таким алгоритмом:
1. Визначити тематику(загальну ідею).
2. Вибрати 8-9 елементів (образів), що мають відношення до теми.
3. Найти зв'язок між елементами.
4. Визначити послідовність елементів за типом зв’язку «хрест» і «основа».
5. Сконцентрувати значення в одному елементі (центр – 5-й квадрат).
6. Виділити відмінні риси, особливості кожного елемента.
7. Підібрати картинки, що ілюструють вибрані елементи (образи).
8. Замінити вибрані прямі елементи (образи) і асоціації непрямими, символічними картинками.
9. Побудова асоціативного зв’язку між образами елементів.
Таким чином, кроссенс є сукупністю дванадцяти (за числом сусідніх пар) асоціативних головоломок. Відповідь не завжди є однозначною, але в більшості випадків ті, хто відгадують, знаходять однаковий ланцюжок асоціацій.
Якщо образи на зображеннях прості і логічні, то для розгадки кроссенса треба лише знання фактів. У такому разі правильна відповідь одна і тематика конкретна.
При створенні кроссенса можна скористатися таким алгоритмом:
1. Визначити тематику(загальну ідею).
2. Вибрати 8-9 елементів (образів), що мають відношення до теми.
3. Найти зв'язок між елементами.
4. Визначити послідовність елементів за типом зв’язку «хрест» і «основа».
5. Сконцентрувати значення в одному елементі (центр – 5-й квадрат).
6. Виділити відмінні риси, особливості кожного елемента.
7. Підібрати картинки, що ілюструють вибрані елементи (образи).
8. Замінити вибрані прямі елементи (образи) і асоціації непрямими, символічними картинками.
9. Побудова асоціативного зв’язку між образами елементів.
Батьківщина
Тлумачення
1. Пам'ятник Б.Хмельницькому – Київ, столиця;
2. Шоломов воїнів-русичів – Київська Русь;
3. Кочівники - воїни - печеніги – вороги;
4. Україна – народ – єдність кордонів;
5. Символіка України;
6. Козак Мамай – символ козацтва, звитяги, боротьби;
7. Рука, пальці, прапор України - єдність, цілісність;
8. Воїни – АТО – боротьба за єдність України;
9. Майдан, вогонь – революція Гідності.
Тлумачення
1. Молот, ковадло – кузня – батько – перша школа;
2. Клас – аудиторія – викладач, писав про школу;
3. Дитина – сміх – дитяча тематика, можливий варіант – «Бористав сміється»;
4. Листя – збірка «Зів'яле листя»;
5. І.Я.Франко;
6. Картина «Сікстинська мадонна» - сонет «Сікстинська мадонна»;
7. Скеля – вірш «Каменярі»;
8. Птах, беркут – повість «Захар Беркут»;
9. Хмари – воля , Бог, релігійна тема .
1. Молот, ковадло – кузня – батько – перша школа;
2. Клас – аудиторія – викладач, писав про школу;
3. Дитина – сміх – дитяча тематика, можливий варіант – «Бористав сміється»;
4. Листя – збірка «Зів'яле листя»;
5. І.Я.Франко;
6. Картина «Сікстинська мадонна» - сонет «Сікстинська мадонна»;
7. Скеля – вірш «Каменярі»;
8. Птах, беркут – повість «Захар Беркут»;
9. Хмари – воля , Бог, релігійна тема .
Немає коментарів:
Дописати коментар