Кроссенс

Кроссенс  – асоціативна головоломка нового покоління. Слово «кроссенс» означає  «перетин значень» і придумане за аналогією зі словом «кросворд», яке в перекладі з англійської мови  означає  «перетин слів».
Цей вид головоломки винайшли зарубіжні педагоги в 2002 році. Ідея  належить письменнику, педагогу і математику Сергію Федіну і доктору педагогічних наук, філософу і художнику Володимиру Бусленко.  Ідея кроссенса проста, як і все геніальне. Це  асоціативний ланцюжок, що складається з дев'яти    картинок.

1    2    3
4    5    6
7    8    9

Зображення розташовують так, що кожна  картинка має зв'язок із попередньою і наступною,  а центральна поєднує за змістом зразу декілька картинок. Завдання того, хто розгадує кроссенс - знайти асоціативний  зв'язок  між сусідніми (тобто тими, що мають спільний бік) картинками. Зв’язки в головоломці можуть бути і поверхневими, і глибокими.
Починати розгадувати кроссенс можна з будь-якої картинки, що розпізнається, але центральним є квадрат під номером 5.  Центральна картинка, за бажанням автора, може бути пов’язана за змістом зі всіма зображеннями в  кроссенсі.  Але зазвичай потрібно встановити зв’язки по периметру між квадратами 1-2, 2-3, 3-6, 6-9, 9-8 8-7, 7-4, 4-1 («основа»), а також по центральному хресту між квадратами 2-5, 6-5, 8-5 и 4-5 («хрест»).
Таким чином, кроссенс є сукупністю дванадцяти (за числом сусідніх пар) асоціативних головоломок.  Відповідь не завжди є однозначною, але в більшості випадків ті, хто відгадують, знаходять однаковий ланцюжок асоціацій.
Якщо образи на зображеннях прості і логічні, то для розгадки кроссенса треба лише знання фактів. У такому разі правильна відповідь одна і тематика конкретна.
          При створенні кроссенса можна скористатися таким  алгоритмом:
1.    Визначити тематику(загальну ідею).
2.    Вибрати  8-9 елементів (образів), що мають відношення до теми.
3.    Найти зв'язок  між елементами.
4.    Визначити послідовність елементів за типом зв’язку «хрест» і «основа».
5.    Сконцентрувати значення в одному елементі (центр – 5-й квадрат).
6.    Виділити  відмінні риси, особливості кожного елемента.
7.    Підібрати картинки, що ілюструють вибрані елементи (образи).
8.     Замінити вибрані прямі  елементи (образи) і асоціації непрямими,  символічними картинками.
9.    Побудова асоціативного зв’язку між образами елементів.

Батьківщина
           
      


Тлумачення

1.    Пам'ятник Б.Хмельницькому – Київ, столиця;
2.    Шоломов воїнів-русичів – Київська Русь;
3.    Кочівники -  воїни -  печеніги – вороги;
4.    Україна – народ – єдність кордонів;
5.    Символіка України;
6.    Козак Мамай – символ козацтва, звитяги, боротьби;
7.    Рука, пальці, прапор України -  єдність, цілісність;
8.    Воїни – АТО – боротьба за єдність України;
9.    Майдан, вогонь – революція Гідності.
 Картинки по запросу кроссенс на уроках укр.літ Картинки по запросу кроссенc на уроках укр.літ
 Похожее изображение 
 Похожее изображение 


Тлумачення

1.    Молот, ковадло – кузня – батько – перша школа;
2.    Клас – аудиторія – викладач, писав про школу;
3.    Дитина – сміх – дитяча тематика, можливий варіант – «Бористав сміється»;
4.    Листя – збірка «Зів'яле листя»;
5.    І.Я.Франко;
6.    Картина «Сікстинська мадонна» - сонет «Сікстинська мадонна»;
7.    Скеля – вірш  «Каменярі»;
8.    Птах, беркут – повість «Захар Беркут»;
9.    Хмари – воля , Бог, релігійна тема .




Картинки по запросу кроссенс на уроках укр.літ
Картинки по запросу кроссенc на уроках укр.літ 

                                                                         




  

Немає коментарів:

Дописати коментар